من کده

اینجا ملک شخصی من است ...

من کده

اینجا ملک شخصی من است ...

هرچی سعی می‌کنم بی‌خیالِ بحثای کپی‌رایت و استفاده‌ی غیرمجاز از نرم‌افزارها و این داستان‌ها بشم، این دوستان دلایلِ بیشتری برای پرداختنم به این قضیه ایجاد می‌کنن. چند وقت پیش بحث‌ِ تحریمِ کاربرانِ ایرانی از طرف بعضی از شرکت‌های سازنده‌ی نرم‌افزارهای امنیتی بود*، حالا این مایکروسافتِ مادرمرده هم داره به محدودیت‌هاش اضافه می‌کنه** تا هوس کنم اصلا بحث رو از خودِ سیستم عامل شروع کنم! 


* نمونه‌ش شرکت‌های AVG و Avast هستن که از قضا می‌شه گفت بهترین آنتی‌ویروس‌های رایگان و بدونِ کپی‌رایت رو می‌سازن اما استفاده از این نرم‌افزارهای رایگان رو هم برای کاربران ایرانی محدود کردن! البته طبق گفته‌ی مسئولینِ Avast، این محدودیت‌ها به خواستِ خود شرکت‌ها نبوده؛ قانونی بوده که کشورشون (جمهوری چک) بهشون ابلاغ کرده و مجبور بودن که اجرا کنن.


** ویندوز 8 جنبه‌های تحتِ وبِ بیشتری رو داره مثل بخش فروشگاه نرم‌افزاری که مثل Android Market یا Ubuntu Software Center و بقیه‌ی بخش‌های مشابه تو سیستم‌عامل‌های دیگه‌ست. اینطور که به نظر می‌رسه این سرویس و سرویس Mail و سرویس‌های دیگه‌ی تحتِ وبِ این سیستم‌عاملِ جدید هم برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست. البته می‌شه با VPN و این جور مسخره‌بازی‌ها استفاده کرد، ولی مطمئنا زیاد جالب نیست!


*** دلم می‌خواد علاوه بر اون مقاله‌هایی که در موردِ کپی‌رایت و نرم‌افزارهای رایگان قصد نوشتنشونو دارم -الان یک سالی هست که این قصد رو دارم!-، تو یه مطلبی یه لیستی از شرکت‌های مهمی که محصولاتشون رو برای ما محدود می‌کنن بنویسم؛ ولی امان از بی‌حالی!

واقعا خوش به حالِ مولانا که حسام‌الدین داشت. یکی نیست بیاد این در و گهرهایی که من لابه‌لای حرفای بی‌خودم به اطراف پراکنده می‌کنم رو جمع کنه بنویسه در اختیار عُموم قرار بده!

نظرات 1 + ارسال نظر
آشکار سه‌شنبه 30 آبان‌ماه سال 1391 ساعت 10:22 ب.ظ

عنوان پیشنهادی: مولانا غیاث الدین
ویندوز 8 خوبه یا خوب نیست بالاخره؟ دودل شدم نصبش کنم یا نکنم. هرکسی یه چیزی می گه در موردش. قیافه اش جالب بود دیدم. به نظرم باید کار کردن باهاش هم جالب باشه اما نمی دونم ...
به جای مقاله هایی که کلا مدتی است قصد نوشتنش را دارید از یک نوشته 10 خطی شروع کنید. سفرهای طولانی با قدم های کوچک شروع می شوند. حسام الدین هم دارید: همین بلاگ اسکای

ویندوز 8 خوب هست/نیست! خب طبیعتا جنبه‌های مثبت و منفی داره. این مورد هم می‌تونه به صفِ بلندِ یادداشت‌هام اضافه بشه! شاید بهتر باشه 10 خطر رو درباره‌ی ویندوز 8 بنویسم نه؟
یکی می‌خوای که خواصیت Speech to Text داشته باشه، و ضمنا زوائد کلام رو هم حذف کنه! بلاگ‌اسکای نمی‌تونه که. تازه شاید اگه اینارو بنویسم بذارمشون تو همون رسانه‌ی متخصصان و اهل قلم این اسمو که می‌گم یاد سرور شهیدانِ اهل قلم می‌افتم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد