من کده

اینجا ملک شخصی من است ...

من کده

اینجا ملک شخصی من است ...

در مورد المپیاد یه صحبت ناقصی با دکتر میم گرامی کردم. پیگیری کرد و با نتیجه‌ی خیلی درستی نرسید. اول مسئول استعدادهای درخشان دانشگاه براش عجیب بود که چرا دارین اینقدر پیگیری می‌کنین و چرا دنبال مقصر می‌گردین و اینا! بعد انداختن گردن مسئول آموزش دانشکده که اسم منو نداده. مسئول دانشکده همون جا بود و رفع اتهام کرد. بعد آقای مسئول فرمودن که لیستی که آموزش فرستاده رو ما فیلتر کردیم به خاطر معدل. گفتن معدل من کم بوده حذف شدم و لیست نهایی به آموزش داده شده بود اما اونا نفهمیده بودن که یکی از لیست اولیه حذف شده تا به من خبر بدن. خلاصه نفهمیدم درست چی شد چون اگه شرط معدل وجود داشت احتمالا باید مدیر گروه و دکتر میم در جریانش قرار می‌گرفتن تا هرکی رو معرفی نکنن. به هر حال حذف شدم و آموزش هم فکر نمی‌کرد کسی حذف شده باشه و به خاطر همین به من اطلاعی ندادن و رفتم و فلان شد!



یه مسابقات Pro Evolution Soccer دانشگاهمون برگزار کرده. سال پیش هم برگزار کرده بود و من به نشانه‌ی اعتراض به اینکه به جای کارای مفیدتر مسابقات یه بازی کامپیوتری برگزار می‌کنن ثبت نام نکرده بودم. امسال به اصرار دوستان ثبت نام کردم ولی ظاهرا اینجا هم آدم حساب نشدم!

یواش یواش دارم احساس می‌کنم که وجود ندارم اصلا!



در مورد گوشی. اول اینکه فرمودند تولید ملی چین یا ایران. عرض کنم که شرکت جی‌ال‌ایکس مرکزش تو خرمشهر هست و یه عده‌ای هم‌وطن توش مشغول به کارن. در بدترین حالت کار مونتاژ رو انجام می‌دن که بازم از هیچی بهتره. خریدن جنسی که فقط وارد می‌شه و پول می‌ریزه تو جیب واردکننده‌ها و دلال‌ها بهتره یا خرید جنسی که حداقل به اشتغال چند هم‌وطن کمک می‌کنه؟ دوم اینکه اینطوری هم نیست که همش مونتاژ انجام بشه. اون طوری که من تحقیق کردم، شرکت جی‌ال‌ایکس گوشی‌های غیرهوشمند رو تا حدود بسیار زیادی خودش تولید می‌کنه. گوشی‌های هوشمند هم تا اونجا که فهمیدم، مدل‌های نسبتا گرون‌قیمتش مثل اسکای و اسنوی و G4 درصد بسیار بالایی از قطعاتشون از خارج میان و اینجا می‌شه گفت فقط مونتاژ می‌شن اما یه سری مدل‌هاش با درصد بیشتری داخلی هستن. نمونه‌ی این مدل‌ها G1، G1 Middle و یکی دو مدل دیگه بودن که کیفیت پایینی داشتن و باعث شد خیلیا گوشیای این شرکتو به بی‌کیفیتی و وا رفتن بعد از چند ماه بشناسن. اما تجربه‌ی این گوشی‌ها رسیده به مدل‌های Mira و Luster که به نظر می‌رسه کیفیت ساخت بالاتری دارن و قیمت پایین. البته برای قضاوت در مورد کیفیت یه مقداری زوده چون یکی دو ماهه که تو بازار اومدن و نمی‌شه خوب نظر داد.


در مورد اینکه کلا این گوشی رو چطوری دیدم و اشکالات و خوبیاش چیه بعدا سعی می‌کنم بنویسم.

اینو هم بگم که به شرکت جی‌ال‌ایکس انتقادات خیلی زیادی وارده. مثلا سایت بسیار ضعیفی که داره و سایت فروشگاه بسیار بسیار ابتدایی که در حد یه پروژه‌ی دانشجویی هم من اگه استاد باشم قبولش نمی‌کنم! یا بحث‌های زیادی که در مورد نام برند، لوگو و این مسائلش می‌شه. یا تبلیغات بسیار ضعیف و حتی مضحکش (همون موردی که آشکار اشاره کرد) یا اطلاع‌رسانی ضعیف در موارد مختلف. اما به هر حال تو این مدتی که در موردش تحقیق می‌کردم خیلی نظرهایی رو دیدم که فقط صرف اینکه ایرانیه اومدن انتقادای الکی کردن که این گوشی فلانه و بهمانه اما واقعا حرفاشون درست نبود. به نظر من باید بدون تعصب و با دید بی‌طرف در مورد مسائل فنی بحث کرد و بعد با در نظر گرفتن همون بحث حمایت از کالای داخلی برای انتخاب یا انتخاب نکردنش تصمیم گرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
آشکار چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:35 ق.ظ

احسنت. مدت ها بود پست طولانی از شما ندیده بودم. تشکر می کنم
مشت نمونه خروار است آقا. وقتی در یک محیط کوچک دست راست از دست چپ خبر ندارد ببین در یک کشور اوضاع چگونه است
چرا آدم حساب نشدید؟ فکر می کنم اگر شرکت می کردید به احتمال قریب به یقین با فاصله زیادی نفر اول می شدید
خوشحال می شوم تا منابع خبری شما را بدانم. اگر منابع خبری شما صرفا سایت های خبرگزاری باشند که سخنان مدیرعامل شرکت را منعکس کرده اند که می توانم مقایسه کنم با سخنان مدیرعاملان ایران خودرو و سایپا که ادعا می کردند تا 80 درصد خودرو بومی است و توسط قطعه سازان تولید می شود اما بعد از قضایای اخیر معلوم شد قطعه سازان از چین سفارش داده اند و صرفا در ایران برچسب عوض می کنند. اگر عکسی از کارخانه و کارگران مشغول در آن و آمار اشتغال زایی آن و ... باشد که نه برای چند سال پیش و زمان تاسیس کارخانه بلکه برای یکی دوسال اخیر باشد حرف شما دربست قبول است. از طرف دیگر هم این طور هم نیست که خرید از دیگر برندها (مقصودم برندهایی است که نمایندگی رسمی در ایران دارند) اشتغال زایی ندارد. اگر صرفا اشتغال زایی مد نظر شما باشد باید به آمار و ارقام رجوع کرد. به نظرم با توجه به شبکه گسترده تر فروش و خدمات پس از فروش آن ها میزان اشتغال زایی آن ها به مراتب بیشتر از شرکت مذکور است. از طرفی با توجه به گسترده بودن خیلی از علوم پیشرفته در دنیا به نظر بنده نیازی نیست در هر زمینه ای وارد شویم و در آن هزینه کنیم بلکه باید با توجه به توانمندی کشور و پتانسیل خود وارد برخی مقولات شده (مثلا کشاورزی با توجه به چهار فصل بودن ایران و زمین های فراوان و... ) و از ورود به برخی مقولات دیگر و صرف هزینه های گزاف در قبال بازدهی اندک خودداری کنیم. اقتصاد جهانی یعنی همین ...
منتظر تحلیل فنی شما در مورد گوشی مذکور هستم

نمی‌دونم چرا آدم حساب نشدم واقعا! لابد از همین اختلاف زیاد می‌ترسیدن :دی
منابع خبریم صرفا سایت‌های خبرگزاری نیستن. از همون مقامات آگاهی هستن که نمی‌خوان نامشون فاش بشه :دی
اینکه نیازی نیست در هر زمینه‌ای وارد بشیم .... تو شرایط عادی درسته. اما تو شرایط ما نه! الان اکثر شرکتا محصولشونو مستقیم به ما نمی‌فروشن و با واسطه وارد کشور می‌شه که مشکلات خاص خودشو داره. خدمات پس از فروش درستی هم به طبع در اختیارمون قرار نمی‌گیره. یکی از معدود شرکتایی که خدمات می‌داد سامسونگ بود که اونم اعلام کرده از خرداد دیگه نمی‌ده. با این شرایط استقلال تو زمینه‌های مختلف لازمه. چرا بازدهی اندک داشته باشه؟ الان گوشیای جی‌ال‌ایکس واقعا به گواه کسایی که خریدن (نه اونایی که نخریده رو حساب ایرانی بودنش نظر می‌دن) حداقل به نسبت قیمتشون می‌ارزن. اگه حمایت بشه مطمئنا می‌تونه پیشرفت خوبی داشته باشه.
بازم می‌گم اقتصاد جهانی زیاد برای شرایط ما جوابگو نیست.

فن که نداریم، اما سعی می‌کنم یه نکاتی رو بگم. هرچند با توجه به اینکه قبل از این گوشی اندرویدی نداشتم شاید نتونم خیلی دقیق و خوب نظر بدم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد